dinsdag 31 januari 2012

Vinyl vs. WIFI

Tegenwoordig draai ik muziek via mijn NAS, die ik benader via een squeezebox. Al mijn, keurig gekochte, cd's geript, wat gedownloade dingetjes erbij en obscure cd's via Muziekweb
Op mijn werk benader ik via het netwerk met een app in mijn telefoon de NAS thuis (kan ook via 3G). Ik kan dan samen met mijn fijne collega (ze vindt gelukkig alles goed) luisteren naar mijn eigen muziek.


Maar dan staan er nog steeds die zes dozen met LP's. Veel jaren 80 spul, het meeste is natuurlijk gewoon op cd te krijgen, maar toch ook nog heel wat  lp's  die ik nog niet heb kunnen vinden.
Samen met een erfenis van de overleden vriend van mijn moeder (veel jazz, blues en jaren zestig)
zeker de moeite waard om te luisteren Twee keer meeverhuisd, maar nooit een plek gehad om ze te kunnen draaien. Tot vandaag dan, vrouwlief wilde heel graag een nieuwe kast en ik heb eindelijk een fatsoenlijke plek voor mijn pick-up!
Bijkomend voordeel is dat er bij een internet storing gewoon naar muziek geluisterd kan worden, want in het AD van vandaag stond dat luisteren naar muziek een verjongende werking op de mens heeft! Wel opletten dat ik de klep van de platenspeler dicht doe, de poes wist ook niet wat hij zag :-)



















10 opmerkingen:

  1. Goed begin Ronald! Wat al een verhalen en ook goede reacties op de collega's.
    Poes went wel aan het draaiende tablet.....oeps tableau. Straks gaat ze er lekker op zitten. deed onze cavia vroeger ook. (krasjes op plaat, pa kwaad)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wij hebben ook nog veel lp's. Toen de platenspeler kapot ging, hebben toch maar een nieuwe gekocht. Gelukkig waren ze er nog.
    Toen zijn de 'uitvinders' gaan denken...wat zou het handig zijn om die mooie muziek die nu op al die oude lp's staat om te zetten in mp3 bestanden, zodat je het toch kunt blijven beluisteren (inclusief de kraakjes)
    En viola, je draait de lp en het apparaat schrijft alles als mp3-bestand naar je pc.
    Kun je toch blijven luisteren naar je favoriete muziek. Als je dan ook nog jong wordt van je hobby.....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Da's mooi dat jong blijven! Of ben je in 'n een of andere pauze als je (weer) de muziek draait van je jeugd? ;-)

    Een paar weken terug moest ik trouwens aan een stagiair niet alleen de werking van een fax uitleggen, maar ook vertellen waarom muziekweb ook best wel handig is... Hij had wel vaag van LP's gehoord, dat gelukkig nog wel! Dan voel je je toch niet zo jong meer, hahahaha.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik draai echt van alles van super nieuw tot van ver voor de 2e wereldoorlog ;-) Voor die pauze heb ik net een hele trendy transportfiets gekocht....

      Verwijderen
  4. Ik heb onze oude platenspeler altijd bewaard en hij doet het ook nog steeds! terwijl de tuner en de CD speler het allang begeven hebben. Toch maar eens aan zo'n mp3 platenspeler van 40 eurootjes gaan denken bij de Makro.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je kan bij www.magix.com/nl/red-uw-lps een softwarepakketje kopen met voorversterker, kun je ook voor casettebandjes gebruiken! Ik zeg kopen voor de bieb!

      Verwijderen
  5. Heel herkenbaar, ik werk ook zo, maar dan zonder kat.
    Een filmpje om het in het hedendaags perspectief te plaatsen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Grappig dat ze de computer allemaal herkennen (als is het maar aan het toetsenbord) en in dingen iets van de computer zien (de diskette = muis). Maar sommige (meisjes!) kijken verder en zien toch dat je met die dia;s plaatjes op de muur kunt zien en dat de platenspeler en lp iets met muziek te maken hebben.

    BeantwoordenVerwijderen